Thursday, December 17, 2009

Ausztrál Tom 13. rész - Ausztrál Nyár

Sziasztok mindenknek! December vagyunk... ezert nyar van!! Szabadsag! Nap! Es mangok! Hmmm... talan nem kelt annyira mas benyomast a teli videoimtol. Ha tul hideg van most nalatok, legyen akar Budapesten, akar Pecsen, akar Kaposvaron, akar Csornaban vagytok, megosztom veletek az ausztral napomat ebben a videoban.

A 'no worries' ausztral szolas nagyon fontos nekunk. Szerintem muszaj,hogy erdekeljen a kultura, amikor egy idegen nyelvet tanulsz. Azert, ha az esos Anglia nem keztet az angol tanulasra, talan az ausztral erzes jobban fog esni neked.

Tenyleg, ezt a konyvet hasznalom, es ez nagyon jo... csak egy kicsit idotmult.

Egy kicsit lassan keszitettem el ezt a videot, de szerintem lesz egy karacsonyi uzenet hamarosan. Amint irtam twitteren, hogy volt egy teljesen mas epizod, de a filmezesen madarok rikacsoltak mindenhol. De edesek...

Imadom olvasni a kommetjeitek. Irjatok meg! :D Meg nem vagyunk baratok YouTube-on? Ha szeretned, hogy elkuldjem neked a legujabb epizodokat, amint fent vannak, azonnal vegyel fel :)

36 comments:

  1. Ha-Ha! Alig vártam ezt a videót!! :DD Te vagy a legjobb Tom! :D

    ReplyDelete
  2. már az egész zenekarunk a rajongód :)
    http://www.youtube.com/watch?v=vR8BF9eTY3Y
    ennyien... :)
    Grabi

    ReplyDelete
  3. legalább nem hiába hiányoltam a jószágokat.

    ReplyDelete
  4. Szia Tom!!!

    Éppen azt olvastam valamelyik kommentben, hogy miért nem mutatod be az operatőrödet? Tényleg!!! Miért nem? :D
    Szerintem mindenki nagyon kíváncsi a titkos operatőrödre!

    Egyébként nagyon szuper a video, na meg te is :D

    puszi!!!!!

    ui.: /u.i. = utó irat / örülök hogy egyre hosszabbak a videók!!!!

    ReplyDelete
  5. Tisztelt Ausztrál Tamás Úr!

    Engedje meg, hogy mélységes elragadtatásomat fejezzem ki az Ön által készített vidám mozgóképfelvételek kapcsán. Talán ez a mostani felvétel volt a legsikerültebb, az általam látottak közül. Őszinte kacaj tört ki belőlem, midőn kalappal a fején, szénaszállal a szája szegletében beszélt a tengeri szárba szökkenéséről.
    Talán nem veszi tolakodásnak, ha e derült másodpercek ellentételezéseként én is megörvendeztetem Önt némi muzsikával, nótával:

    http://www.youtube.com/watch?v=8cpMjVHuqWs

    Tisztelettel
    Szkarabeusz Virgács

    ReplyDelete
  6. Tom, mintha kicsit változtál volna...hm?;)

    ReplyDelete
  7. yeah, új vidiiiii :D
    én éppen az esős Skóciában éldegélek :P
    a könyved meg menő.hol szerezted?
    üdv

    ReplyDelete
  8. hy Tom! you're the best! hajrá! amikor majd jössz Magyarországra, nézd meg a várost, ahol én lakom, Debrecent! szerintem az a legjobb :D na persze csakis Hódmezővásárhely után:D
    Csak így tovább:D
    szió!

    ReplyDelete
  9. Ajánlom figyelmedbe ezt a verset ebből sokat lehet tanulni, remélem hasznosnak találod

    http://www.sepsiszentgyorgy.info/csigalepcso/arch7/bencze.htm
    üdv. Tamás

    ReplyDelete
  10. 'Iparkodj már!'
    Csak tudnám honnan tanulsz ilyeneket!? :) Csúúúcs!
    Bizony jó dolgod lehet ott a nyárban! Azért itt sem rossz! Képzeld, egy csomó hó esett, és most minden tiszta fehér! :) Szeretem!
    Légyszi mesélj arról, hogy általában hogyan telik Ausztráliában a karácsony! Miket esztek, mik a szokásaitok, stb. Nagyon kíváncsi vagyok rá!

    ReplyDelete
  11. Nagyon jo lett.^^
    Imádunk.(LLL)

    ReplyDelete
  12. Szia Tom!
    Megint jó lett a videód nagyon!
    Neked milyen türelmetlen "barátaid" vannak ott!?:DDD
    A könyved tényleg nagyon régi...
    Jó volt látni a nyári képeket, nálunk jócskán behavazott.
    Hajráááá, csakigytovább! Fél lábbal már Mo-n vagy ha így haladsz mint eddig. :)
    Seasonal greetings,
    Ildi

    ReplyDelete
  13. Szia Tom!
    Tényleg imádnivaló vagy, alig várjuk, hogy újra és újra feltedd a videókat, mindig kellemes perceket szerzel nekünk!!!
    Csak így tovább!!!!
    Boldog Karácsony!!!
    Jess

    ReplyDelete
  14. Hello Tom ! Terved van Magyarorszagra latogatni ?
    M H Vancouverbol

    ReplyDelete
  15. Helló Tom!

    Te tényleg ide akarsz jönni magyarországra?
    Te, tudod. Ez nem Australia....
    Azonban nem árt, ha tudod: a magyar saját maga ellensége önmaga...
    Az emberek 85%-nak fogalma sincs semmiről.....
    Az ország erkölcsileg, gazdaságilag a legmélyebben van a világon...
    Itt mindenért fizetni kell GST-ét, ami nem 10%, hanem 25%.
    Az ország koszos, pukkadt igénytelen.
    Hamarosan Te is idegbeteg lennél...
    Először a határokat adták el, manapság szinte az egész ország idegen kezekben van.
    Akinek van esze és lehetőssége menekül.
    Nézz utána.......

    ReplyDelete
  16. Kedves Gondolkodó, Tom és a többiek!

    Mindezek ellen talán nekünk, itthon élő magyaroknak kéne tennünk valamit, hogy ne így legyen... Mert ez az ország tőlünk, magyaroktól olyan, amilyen. Mi magunk tettük, tesszük ilyenné.
    Nem hiszem, hogy az elmenekülés, vagy önmagunk és egymás pocskondiázása előre vinne bennünket, vagy vinne egyáltalán valahová.

    Mindenesetre én Tomot éppen ezért, ezért is kedvelem: mert idejött, élt egy kicsit közöttünk, és meglátta bennünk az érdekeset, az értékeset, a jót - és azt, amilyenné lehetnénk. Nem állt be a becsmérlők és pocskondiázók kórusába, mert valami megtetszett itt neki és értékesnek tartotta annyira, hogy még a nyelvünket is megtanulja, ami közismerten nem könnyű falat.

    Úgyhogy, Tom, ne hagyd magad negatív irányba befolyásolni, ebből a szempontból maradj teljesen ausztrál: optimista, pozitív, nyitott, derűs és agilis! :)

    És bátran gyere vissza - ha már egy évet közöttünk élve nem lettél "idegbeteg", akkor nyilván immunis vagy. Nem lesz bajod! :)
    Minket, itt élőket is a humorunk véd meg a totális elmebajtól és depressziótól. (Főleg így télen, a fényhiány közepette.)
    Már azt, akinek van humora, és a környezetén kívül önmagát is tudja ironikusan szemlélni...

    ReplyDelete
  17. És Tom, már nagyon várjuk a karácsonyi videót... :)
    Boldog karácsonyt mindenkinek!

    ReplyDelete
  18. Kedves BE!

    Tökéletesen igazad van!!! Rajtunk múlik minden...
    Örülök, hogy helyesen gondolkodsz!
    Ha, sokan lennénk ilyenek egész jó ország lehetne magyarország!!!!

    Egyébként nem akarom Tom kedvét elvenni, nem azért írtam. Engem is ért már csalódás, mikor nem beszélt senki az érem másik oldaláról...

    Ellenkezőleg, jó lenne, ha jönne. Legalább akkor már hárman lennénk mások...

    Békés Karácsonyt És Boldogabb Új Évet!!!

    ReplyDelete
  19. Hi Tom!
    Még senki sem adott neked egy újabb nyelvkönyvet.
    Ha, tudnék címet küldenék egyet. Sajnos már karácsonyra nem kapnád meg.

    ReplyDelete
  20. Szia Tom! Híres magyar költő volt Romhányi József (1921-1983), a magyar nyelv virtuóza. Talán tudsz már annyit magyarul, hogy értsd a humorát: www.szepi.hu/irodalom/vers/romhanyi.html
    Jó szórakozást! Móni

    ReplyDelete
  21. Szia Tomi!

    Remélem nem bánod, hogy megint így hívlak, de én tök szeretem. :)
    Jaj végignéztem mind a 13 videódat! :D És hmm...tudod mit gondolok? :) Szerintem az első videó óta jócskán fejlődött a magyar tudásod, és ez nagyon klassz! Ne hagyd abba a nyelvtanulást és csinálj még sok-sok videót! Én imádom őket, mindig mosolyt csalsz az arcomra :)
    Ebben a videóben például a "Mióta? Mióta anyukád pilóta!" XD Ez halálos volt :D Úgy értem nagyon jó ;) Youtube-n már subscribe-oltalak, mindjárt nézlek a többin :D Van facebookod is igaz? Mindjárt nézem.

    Szióka,
    Niki

    ReplyDelete
  22. Burgonyát akarok enni,
    El is megyek gyorsan venni,
    Cumi-bumi-reketye.

    A lábasba belerakom,
    Nem is lehet rossz e napom,
    Cumi-bumi-reketye.

    Főzöm, sózom, paprikázom,
    Kiveszem és megzabálom,
    Cumi-bumi-reketye.

    ReplyDelete
  23. ajánlom ezeket az elborultakat:
    http://www.youtube.com/watch?v=Rdcn2GkQ9Oo
    "elborult" = a person who is a weirdo(nyers fordításban: hangyás fazon - a guy with ants :D...eddig ebbe bele se gondoltam...) so who is very witty but whose jokes are properly tiring.
    and when you heard a joke like that you say: "Ez fájt."

    rengeteget fejlődtél az 1. videó óta!
    "LE A KALAPPAL ELŐTTED!"
    "frenetikus vagy"
    "nagyon atom (vagy)"
    "nagyon kasa" (bár ez oldschool szleng :) azért én szeretem)
    egy durvább az : "überfasza" (az über- még a német nyelvből)
    és az "istentelen jó" vagy "bomba jó vagy"
    amit csinálsz az nagyon "ütős" - effective

    "look able
    make Babel" háhá
    ...mi mind egy sárga tengeralattjáróban élünk...
    üdv Tom,
    Vica

    ReplyDelete
  24. SZÓCSOKOR TÉLIRE:
    a HÓ ugyebár esik, hullik
    és...
    "szállingózik"
    vagy becézve... "szálldogál/hulldogál"
    vagy régiesen...
    "pilinkézik" (most hallottam nagymamámtól :D)
    valamint...
    "pustol a hó" - amikor nagyon apró szemekben esik és fújja a szél is. mintha porcukor lenne :)

    az ESŐ természetesen esik
    de ha csak kicsit, akkor inkább:
    szemetel
    szemerkél
    szemereg
    csöpörög/csepereg (ízlés szerint/szájíz szerint :))) )
    vagy..
    szitál

    ha nagyon esik, akkor:
    szakad
    zuhog
    zubog
    ömlik
    záporozik
    szoktuk mondani "úgy esik, mintha dézsából öntenék"

    itt most
    HIDEG VAN.
    de nem mindegy hogy csak egy cseppet(picit/kicsit)hideg vagy pedig jócskán(eléggé)hideg.
    mert ha nagyon hideg van, akkor mondjuk...:
    farkasordító hideg van
    dermesztőhideg van
    piszkosul hideg van
    veszettül hideg van
    zimankós hideg van
    fogvacogtató hideg
    and the best:
    "cidri van" (ez szerintem nagyon kedves:) )
    az mondja aki didereg (who is shaking with cold)

    aztán keménylegényeknek:
    ...-fagyasztó hideg van
    (... helyére valamilyen testrész kerül)
    it can be anything:
    fülcimpa(earlobe)fagyasztó hideg
    farpofafagyasztó hideg van(in rough translation: bum-face freezing)
    stb.

    and a little bit vulgar but funny:
    boys sometimes says "zergebaszó hideg van" (it's a chamois-screwing cold)
    ...well...maybe in siberia.


    Kellemes-szellemes Karácsonyt!
    vica voltam

    ReplyDelete
  25. Szia Tom!

    Képzeld most volt az RTL híradóban a sydney-i állatkert. Lehet, hogy Bendegúz híres lett? :-))
    http://www.rtlklub.hu/video/79249
    (Sajnos a riport hanganyaga nincs rajta a videón.)

    Nagyon jó az új videód, viszont a régi fizimiskád jobban tetszett :-)) de majdcsak megnő a hajad.

    Itt van még egy kis érdekesség, ezt a mondatot ha visszafelé olvasod is ugyanazt jelenti:

    "Kis erek mentén, láp sík ölén, oda van a bánya rabja, jaj Baranyában a vadon élő Kis Pálnét nem keresik."

    Van ilyen az angol nyelvben? :-))

    Nagyon boldog Karácsonyt!
    Anita

    Ui: Üdv Zsigának és Hercegnőnek, hiányoltam őket!

    ReplyDelete
  26. amúgy csak mondom, budapesten és környékén jelenleg tavasz van! o.o

    ReplyDelete
  27. Tápiószecsőn ismertem meg őt,
    Nem láttam még ily gyönyörű nőt.
    :))

    ReplyDelete
  28. Kellemes Kalácsot! :)

    (...egy új olvasód, aki szintén szerelmes a magyar nyelvbe.)

    ReplyDelete
  29. Hi Tom(i)!

    Hol maradt a karácsonyi video???!Várjuk ám!
    De legalább Újévi video ugye lesz ?
    Azt hogy ünneplitek ott?
    Comeooooone Tom, don't be lazy!
    I wish you a very happy NEW YEAR!
    Ildi

    ReplyDelete
  30. Szia Tom és Mindenki!

    Gondolkodónak igaza van. Nagyon-nagyon pokoli
    állapotok vannak magyarországon, minden téren.
    Ezért az összes magyar felelős......

    Viszont, JÓ HÍR van kiút. De, ehhez másképp kell(ene) gondolkozni. A lehetőség adott, hasonló mint 1989-ben. Rajtunk múlik, hogy VÁLTOZTASSUNK!!!!! Ha, nem élünk vele újabb hosszú évekig kell várni a lehetősségre. Ha belevágunk néhány év múlva egy élhető országgá válunk.

    Come OOOOOOOOOOn!!!

    ReplyDelete
  31. Szia Tom!

    Véletlenül keveredtem ide, és csak ezt az 1 videót néztem meg (eddig), de úgy éreztem írnom kell azonnal. Annyira tetszik, hogy egy ausztrál magyarul beszél. Voltam fordított helyzetben 8 hónapig nem is olyan rég :)Persze nem tanultam meg ilyen jól ausztrálul mint te magyarul. Mióta tanulod a magyar nyelvet?

    Most pedig végignézem az összes videód ami fent van!
    Én is várni fogom a Karácsonyi videót a többiekkel együtt!

    Hard Yakka Man!
    Congratulations!
    Andrea

    ReplyDelete
  32. Miért csak most ismertelek meg?!?!
    Te nagyon vicces vagy!! : ))))

    Petra

    ReplyDelete
  33. jaaaaj, akkora arc vagy ^^
    mi itt imádunk :D
    és én meg a hajad imádom **:D

    ReplyDelete
  34. Gratulálok a kitartásodhoz és a magyar nyelvtudásodhoz!!! Bár így tudnék angolul:)

    ReplyDelete
  35. Eszméletlen vagy! Hihetetlen, hogy ennyire megtanultál magyarul.
    Csodálom azt az ausztrál magatartást, amit te is bemutatsz minden egyes mozdulatodban, ezt a chill out, don't worry életfilozófiát.
    puszifelhő,
    Lili

    ReplyDelete

Ausztrál Nylevlecke 21

Hello again everyone! What a pleasure to start the new year with you.  If you're game, let's go through the latest video which I upl...